[Csaladtortenet 2] Bölcskevy

Resmann Ágnes aresmann at freemail.hu
2020. Dec. 15., K, 18:12:24 CET

Kedves István!

Károlyról nekem is megvannak ezek az adatok, de mint írtam, az ő apjáról, Sámuelről és esetleg annak a felmenőiről szeretnék többet megtudni. Sámuelről itt Magyarországon nem találok anyakönyvi bejegyzést, ezért lehet, hogy ő még Udvarhelyen született.
Sok Bölcskei(y) (nem Bölcskevy) van arrafelé is, ahol Sámuel 1790-es évektől élt (Ráckeve, Pécel), mert délebbre nem messze van Bölcske település, ezért bizonytalanok az adatok. A Károly anyja volt katolikus.Hogy a "Tasnádi" előnév honnan jöhet, fogalmam sincs, mert Tasnád egy Közép-Szolnok, Szilágy, Szatmár vm-i mezőváros. Arra is gondoltam, hogy esetleg a közeli Tusnáddal keverték össze, de találtam egy református egyházi iratot 1771-ből, ahol szintén Tasnádi előnévvel illettek egy udvarhelyi Bölcskevyt.
Sajnos, válaszként nem megy át az üzenet, ezért új üzenetként küldöm.

Ágnes