[Csaladtortenet 2] megfejtenivaló dátum

Roland Ákos Jakab jakabrolandakos at yahoo.com
2020. Dec. 16., Sze, 11:42:59 CET

 Kedves Anna!
A tippem:  1778.04.05.

Egyházi ünnepekre utalnak a dátum megadások.
Dominica 3a Post Pascha = páska utáni 3. vasárnap

Ascensio = áldozócsütörtök
Dominica 3a Post Pent. = pünkösd utáni 3. vasárnap

A kérdéses napra a tippem:
Dominica Quinq. (?) = talán: dominica quinta Quadragesimae = Nagyböjt ötödik vasárnapja

Azt kell még kideríteni, hogy 1778-ban ez mikor volt.A neten úgy látom, hogy 1778-ban április 19-én volt húsvét.
https://www.dr-mikes-math-games-for-kids.com/easter-date-tables.html?century=18

Ha jól tudom a nagyböjt 5. vasárnapja a húsvét előtti 2. vasárnap, így a fentiek alapján:
1778.04.05.

De kérem ellenőrizze le akinek van katolikus vénája, mert főleg protestáns felmenőkkel alapvetően kevés információm van a katolikus liturgikus év finomságairól.

Üdv: Ákos