[Csaladtortenet 2] Segitségkérés

András Alvincz alvincz.andras at gmail.com
2020. Dec. 19., Szo, 16:59:37 CET

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRQN-FGV?i=117&cc=1554443&cat=765541
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRQN-F1K?cc=1554443&cat=765541
Kedves Kutatótársak!
Segitséget, kérek::
a/a 2.linken szereplő Tyapaj név fölé később odairták : más irással:kompan
(Ennek jelentését keresem)
b/az első linken ugyanezen családnév már Tyapay Kompan -ként szerepel. Mi
lehet az oka?
c/Az AK szlovák környezetben iródtak,Itt azy'=magyar í és az  y =magyar
i,.Ezeket hogyan kell irni, kiejteni magyarul:Mert az eddigi Indexelésekben
magyar y-t láttam, és  "j"-nek mondtam ki.
d/ Az első linken a név "j" betűvel végződdik, a második linken már
"y"-al...és innen már csak "y" van forgalomban..?
Az első linken  a 27 sorszámu bejegyzés(szülők), a 2. linkena 17
sorszámu bejegyzés
Köszönöm szives a utmutatásokat.
András