[Csaladtortenet 2] Oplitán / Opletán családnév

Deáki Lajos deakilajos at gmail.com
2020. Dec. 21., H, 09:02:38 CET

Kedves Tagtársak!

A napokban találtam meg az egyik felmenőm házassági bejegyzését, melyből
kiderül, hogy Opplitán Annát vette feleségül, aki nagyváradi származású
volt.

Az interneten eltérő információk vannak erről a ritka családnévről, egyesek
tót eredetűnek tartják, míg mások egy kártyajátékból veszik az eredetét,
olasz gyökerekkel. Sőt egy faluban gúnynévként szerepel.

Kíváncsi voltam, van-e esetleg köztetek akinek a felmenői között szintén
előfordul ez a név, ha igen, mit sikerült eddig róla megtudni?

Válaszaitokat köszönöm!

Baráti üdvözlettel:
Lajos