[Csaladtortenet 2] MNL online állami anyakönyvek

Beszeda László beszeda.csalad at freemail.hu
2020. Dec. 24., Cs, 23:09:02 CET

Kicsit olyan adtam is meg nem is. Ha az eredeti példányokat digaitalizálnák - vagyis digitális fotót készítenének - az előrelépés lenne, de erre kevés esélyt látok. Újra lefotózzák amit a FS analóg módon már elvégzett.A mormonok mindent lefotóztak, mikrofilmen hozzá is lehetett férni, amíg nem jött a korlátozás. A kutathatósági határ születési akv-eknél 130 év, tehát az FS messze túl megy ezen a határon a 100 évvel.Ha már lesz fotózás, jó lenne, ha Pest megyével kezdenék. Szerintem ahol csak 1909-ig vannak halotti vagy házassági akv-ek, ott legtöbbször nincs is több, nem lehet mit fotózni.Vannak fehér foltok, teljesen érthetetlenül, az említett Pest megye vagy Győr és Tatabánya. Ezek jól jönnének. Ami viszont a valódi kutathatóságot, az indexelést illeti, ahhoz, hogy elérjék a FS mértékét, nem lesz elég félmilliárd forint. (hacsak nem készül kézírás olvasó inteligens szoftver) Beszeda Laci