[Csaladtortenet 2] pápai diszpenzáció

A.M. schlosslovo at gmail.com
2020. Dec. 29., K, 23:43:28 CET

Kedves Levtársak,

szépapám lánytestvérének, Kiss Jozefának és Szabady Zsigmondnak Alsólendván
kelt 1865. évi házassági bejegyzésében találtam: " Dispensatione papali in
1. gradu affinitatis". A vőlegény 39 éves özvegyember volt, míg a
menyasszony 22 éves hajadon. Szabady Zsigmond első neje, Kiss Amália,
Jozefának volt a nővére. Tudomásom szerint sem apai, sem anyai rokonság nem
állt fenn a házasulandók között. Esetleg amiatt lehetett szükség
diszpenzációra, mert a vőlegény első neje a menyasszony testvére volt? Az
első házasságnál nem volt diszpenzáció.

Reményeim szerint megtalálom a diszpenzáció iratanyagát a püspöki
levéltárban, ha elmúlik a vírushelyzet. Csak még nem találkoztam ilyen
elsőfokú diszpenzációval.

Köszönettel és eredményekben, egészségben  gazdag 2021-et kívánva:

Ádám