[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: Fwd: [MACSE: 21498] Segítséget kérek - Hadek

Zám László laszlo.zam at freemail.hu
2020. Feb. 4., K, 15:23:25 CET

Kedves Júlia és Gábor!

 Egyrészt Hadek János és Baracsi Teréz életútjáról sokat elmond a két születés.    Hadek Kálmán Ferenc Antal Eduárd sz.: Bp. 1870.01.18.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-RP3Y-PP?personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AV5QF-1QP

Hadek Irén sz.: 1877.09.21. Nagytétény.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-NS98-P4?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXXSY-K3P

   Másrészt gratulálok az ügyes fordításhoz! Egy ponton tudnék csak kritikát megfogalmazni. A lelkész szót nem találtam a fordításba merülve.Ugye a lelkész református a plébános meg katolikus és nem igazán jegyeznek be egymás anyakönyveibe, legalábbis az 1800-as évek második felében (kivételek lehetnek mindig).Bár tudhatnak egymás tevékenységéről a náluk megjelentektől is .Szóval  "minister" nálam szolga. Amire már régen felfigyeltem, hogy a kath. egyház,ha magáénak érez egy két szavas fogalmat azt egybeírhatja. Pl.: "baptistavit" ami  "baptista vit" = Keresztény élet, vagy Élet keresztség.A harmadik szóval kiegészülve: Életkeresztség szolgálatában, vagy Szolgálni a keresztény életet. Tehát  mivel a gyerek volt az első megkeresztelték az egyezőség és határozat nélkül is.Az apa római katolikus, az anya helvét hitvallású. Szerintem a két születés között esküdnek meg csak.

                                                                                           László