[Csaladtortenet 2] Bajor család

Lengyel, Jánosné kompolthy47 at gmail.com
2020. Feb. 13., Cs, 12:10:23 CET

Kedves Andrea!

Bajor László és Pruska Teréz Gyulakeszin (Veszprém megye) házasodtak
össze 1889.12.04-én 46 illetve 30 évesen, mindketten özvegyek voltak.
Nem akarom hosszasan taglalni, hogy jutottam el ehhez az adathoz, (majd
külön megírom), de az első "szabály": a házasságkötést ne keresd
feltétlenül az ismert utolsó lakóhelyen. Abban az időben általában a
menyasszony lakóhelyén házasodtak, így érdemes kiindulni a menyasszony
születési helyéből. Itt történetesen a születési hely és Teréz első
házasságkötésének helye azonos (Gyulakeszi)  volt, így ott keresgéltem
először. Annyit pontosítanék, hogy az anyakönyvezés történt Gyulakeszin,
a szülő- és lakhely  Diszel községben volt, ami ma Tapolca részét képezi.

Üdv, Lengyel Gabi