[Csaladtortenet 2] sok kérdés

Czellecz Zoltán zczellecz at digikabel.hu
2020. Feb. 18., K, 15:04:29 CET

Kedves Listatársak,

hátha tud valamelyikőtök segíteni.

1/ Dedinszky András lelkész (1771 Nagyfalu –1842 Maskova/Maskófalva) és felesége, sz. Liptay Zsuzsanna  (1779-1849) gyerekei:
Mária, Zsuzsanna, János, András, Karolina, József , Bohus (Bohuslavus) és Károly.
Zavadán/Nógrád/ megtaláltam Mária és Zsuzsanna születését (1799 és 1801), Maskován János, Karolina, Zsuzsanna2, Károly és Bohus születését, de az ifjabb Andrásét nem lelem.
1a/ Kérdés, ifjabb D. András mikor és hol született ?

2/ Zsuzsanna (1813-?) Benczúr József turicskai ev. lelkész felesége. Esküvőjük helyét és idejét, Benczúr József szüleit, születése/elhunyta idejét és helyét nem tudom.
2a/ kérdés: ismert-e ezek közül valamelyik adat ?

3/ Mária (1799-?) Benedicty Károly (1788-1850) lelkész felesége volt. Esküvőjük idejét, helyét keresem.
Egy családi forrás szerint gyerekeik: György, Mária, Dániel, Károly, József. Születési helyüket és idejét Dánielé kivételével (Balassagyarmat, 1836) nem ismerem, keresem.
Mária lányuk Zelenka Dániel vanyarci lelkész felesége volt. Gyerekeik közt van állítólag Zelenka Pál, későbbi tiszakerületi ev. püspök, de erre vonatkozóan semmi bizonyítékot nem találok.
3a/ kérdés Dedinszky Mária – Benedicty Károly esküvő ideje-helye
3b/ kérdés gyermekeik születési helye és ideje
3c/ kérdés: igaz-e a közvetlen rokonság Zelenka Pál püspökkel ?
Benedicty József diplomás gyógyszerész volt Békésen, a Fehér hattyú patikát vette át eredeti tulajdonosától, Koritsánszky Mihálytól, akinek lányát vette feleségül.
3d/ kérdés a Koritsánszky-lány neve, esküvőjük helye és ideje. (Őskeresőn ill. FS-en nem találtam).

Előre is köszönöm a segítséget, bármelyik részletben.
üdv
Czellecz Zoltán