[Csaladtortenet 2] névváltoztatások

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2020. Feb. 28., P, 17:09:02 CET

Kedves Mindenki!
Saját tapasztalataim alapján van még egy forrás, amit
névváltoztatás ügyben érdemes nézni.

Tudtam, hogy az apám megváltoztatta a nevét, valószínű volt,
hogy 1945-ben, max 1946-ban, mert megtartotta azt a
vezetéknevet, aminek a valódi hamis papírjaival bujkált.

Az anyakönyvi hivatal és a BM közölte, hogy nincs adatuk róla.

Végül az Arcanumon találtam meg egy 1945-ös Magyar
Közlönyben, és az derült ki, hogy Budapest székesfőváros
polgármesterének is volt joga névváltozást engedélyezni a
belügyminiszter 50.400/1945 B. M. számú rendelete alapján.

Nála 1950-re sikerült be is jegyezni a névváltoztatást, és az nem
derült ki, hogy BM miért nem tud róla, amikor bent van a
rendszerükben. A születési anyakönyvben meg szerepel egy
1950-es UB, ami, mint kiderült, erről szólna, csak a szám totálisan
el van írva: xxxx/xx/1950 helyett xxx/1950.

Klári

 --                    Klára Majoros
majoros at t-online.hu   majorosklara at gmail.com