[Csaladtortenet 2] Egyházlátogatási jegzőkönyvek keresése

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2020. Jan. 15., Sze, 15:02:27 CET

Tisztelt Listatársak!

Tanácsot kérek, hátha valakinek már van tapasztalata ilyen ügyben.

Egyik óbudai ősömnél végleg elakadtam, pedig több mint 1000 óbudai személy
anyakönyvi adatát sikerült már beépítenem a családfámba.
A következő a rejtvény:

Paulus Ziegler (néhol Tziegler)  1811-ben, 20 évesen nősült Óbudán,
1851-ben 68 évesen halt meg. A házassági anyakönyvben nincs olyan
megjegyzés, hogy máshonnan való lett volna, halotti anyakönyvében az
szerepel, hogy született és lakott Óbudán.

A gondom csak az, hogy bár az 1780-90 körüli években 4 "szülőképes" korban
levő Ziegler házaspár is volt Óbudán (Georgius, Mathias, Franciscus és
Martinus a családfők), Paulus Ziegler egyiknél se született. Nem csak a
familysearch-ön kerestem, hanem többször átnéztem az anyakönyvet is.

A feltevésem az, hogy vagy elírták a keresztnevet, vagy pedig dupla
keresztnév volt, de csak az egyiket írták be. Pl. Joannes Paulus

Átnéztem már a BFL elérhető anyagait, a végrendeleteket, egyes
adóösszeírásokat, sok mindent, hátha az én Paulusom együtt lakott a
szüleivel és akkor kiderül, ki az apja, stb. Eredmény semmi.

Abban reménykednék, hátha egy egyházlátogatási lista segítene
továbblendíteni a kutatást.
Elsőre úgy gondoltam, hogy Óbuda Esztergomhoz tartozott és talán a Prímási
Levéltárban vannak egyházlátogatási jegyzőkönyvek. Írtam nekik egy udvarias
levelet, de nem kaptam választ. A honlapjukon van egy tájékoztató, abban
olvastam, hogy vannak náluk ilyen jegyzőkönyvek. De hogy milyen területről,
mikorról, arról nem esik szól.
Van-e esetleg valakinek információja, hol és hogyan lehet Óbudára
vonatkozóan ilyen, XVIII. sz végi anyagokat találni?

Köszönöm a figyelmet!

Gaálné Balogh Erzsébet