[Csaladtortenet 2] Egyházlátogatási jegzőkönyvek keresése

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2020. Jan. 15., Sze, 18:33:09 CET

Kedves Erzsébet!

1773-ig a budai esperesi kerület a Veszprémi Püspökséghez tartozott. Akkor
hozták létre a Székesfehérvári püspökséget, utána annak része lett.
Tudtommal az összeírások most is a Veszprémi Érseki és Főkáptalani
Levéltárban találhatók.
Hermann István "A veszprémi egyházmegye igazgatása a 18. században
(1700–1777)" című, 1916-ban kiadott könyvében ismerteti az akkori
egyházmegye helységnévtárát.
Ebben az összeírásokban szereplő esperesi kerületek közt felsorolja a
budait is, megjelölve, hogy melyik években készült ott összeírás.
Mellékelem a könyv pdf formátumban elérhető linkjét. Remélem, használható
lesz az anyag!

Üdvözlettel: András

http://www.veml.hu/leveltar/data/files/pub/hermanni/Hermann_disszertacio.pdf

Benke Zoltán <benkez at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. jan. 15., Sze,