[Csaladtortenet 2] Soroksár

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2020. Jan. 15., Sze, 21:19:52 CET

Kedves Judit!

A fogadó valóban az az épület, amiről a listatársak több linket is
küldtek.
Azt azonban nem tartom valószínűnek, hogy 1727-ben egy újonnan
telepített sváb faluban zsidó származású lett volna a fogadó bérlője. A
magyarországi zsidók nagy része II. József idejében vett fel - állami
utasításra - német családnevet. Persze német-cseh-morva vidékekről
jöttek korábban is német nevű zsidó családok, de nekem a Neumann név
inkább az 1780 utáni névváltozást sugall.
Szerintem a soroksári fogadó első bérlője inkább egy katolikus német
lehetett.

Üdvözlettel
Gyula