[Csaladtortenet 2] Gyula születési index és az anyakönyvek

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2020. Jan. 16., Cs, 22:18:36 CET

Kedves Tamás!

Igen, én már belefutottam. Az egyik ősöm valószínűleg épp ezen indexben
szerepel, de a születési anyakönyvekben nem. Azt hiszem már fel is dobtam
ezt a kérdést is a listán.
Mindenesetre beszéltem a Békés Megyei Levéltárral és nagyon segítőkész volt
az egyik hölgy. Miután megnézte és ő is szembesült azzal, amit te is
mondasz, megígérte nekem, hogy amikor lesz ideje, akkor megpróbál helyben
utánajárni a plébánián. Nagyon lelkes lett, hogy milyen rejtélyesen
hiányzik az a pár oldal és bejegyzés. Őszerinte is az lehetett, amire én is
gondoltam, miszerint létre akarta hozni a pap a németvárosi rész önálló
anyakönyvét és vezette is valahol pár évig külön. Aztán azonban nem
engedélyezték az önálló plébánia létrehozását, az anyakönyveket pedig újra
egyesítette. Az index megvan arra a pár évre, viszont nem tudni, hogy a pap
hova jegyezte be azt a pár oldalt. Remélhetőleg csak nem került fotózásra,
amikor a mormonok dolgoztak és talán valamelyik könyv eldugott részén van,
esetleg külön lapokon.

Lassan rá fogok talán írni erre a hölgyre, hogy mikor tud majd eljutni oda
megnézni ezt a problémát személyesen.

Üdv,
Balázs

Tamás Kende <oliolart at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jan. 16., Cs,