[Csaladtortenet 2] Mátis István (1945-2019)

Ágnes Vezér vezera at gmail.com
2020. Jan. 23., Cs, 15:00:47 CET

Kedves Macse társak ,

Nem tudtam részt venni a temetésen, mert édesanyámat műtötték azon a héten.
Szerencsére most már jól van.
Pista számomra is nagy űrt hagyott maga után, de hogy mekkorát, azt
szeretném elmesélni:

Egy döbbenetes érdekességet tapasztaltam meg a napokban. Még Pistával való
sűrű levelezések kezdetén küldött egy pár "Vörös" találatot nekem
e-mailben. Ebben a levélben nem találtam semmit (akkor még), ami érintett.
A legközelebbi takarításkor ezt a levelet félretettem a családi könyvtárba.
Időközben 2014 nyarán anyuval Pécsett voltunk a levéltárban és Pista akkor
is elkísért, nagy segítségünk volt. Amit akkor találtak a levéltárosok, azt
mind feljegyeztük, lefotóztuk és megtudtuk a üknagyszülők nevét és néhány
adatát. Most a temetés hetében anyukámat műtötték az onkológián, én pedig
az idei aktuális számlázás beállítása miatti nekiálltam újból a leveleimet
takarítani és rábukkantam erre a levélre és meglepetten olvasom az egyik
sorban az én ősanyám (Dícső Anna) nevét, hát ilyet  ... szabályszerűen
tátva maradt a szám. És pont azon a héten bukkanok rá, amikor a legnehezebb
órákat élem át. Szóval úgy látom Pista odafent is segít. Érdemes
odafigyelni mit dobsz ki kukába.
A Weitzendorfer nevű ősöket továbbra is keresem, annyira, de annyira egyedi
név, hogy a németországi kutatók sem találnak semmit.

Üdvözlettel:
Ági
Vezér Ágnes

János Szücs <szucst40 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jan. 16., Cs,