[Csaladtortenet 2] 15 éves adózó?

CsBZs csbzs1 at yahoo.com
2020. Júl. 3., P, 12:17:12 CEST

Szia! Sztem elképzelhető hogy örökség állhat a dolog mögött. Mármint hogy szülők halála miatt.
CsBZs.

Sent from Yahoo Mail for iPhone

On péntek, július 3, 2020, 12:07, József Németh <jozsefnemeth424 at gmail.com> wrote:

Sziasztok! Tudom, hogy az adózók összeírásakor az önálló háztartásban élő
családfőket írták össze. Az 1715-ös összeírásban (Felvidék, Turóc vármegye)
viszont szerepel egy valószínű ősöm, aki akkor 15 éves volt. A z életkor
biztos, mert sem a faluban, sem a környékbeli falvakban nem született ilyen
névvel az azt megelőző 50-60 évben senki. Szerintetek milyen, akár extrém
eset képzelhető el, amiért valaki összeírásra kerülhetett 15 éves korában?
Ja, felesége sem volt, ami miatt nagykorúvá válhatott volna, mert csak 28
éves korában nősült, juvenis-ként.
NJ