[Csaladtortenet 2] Fwd: Kapp Mihály-Sumpfögger Margit születése-házassága-halála

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Júl. 9., Cs, 20:18:18 CEST

> Elakadtam az édesanyám apai ágánál: nincs előfizetésem a MyHeritage-re, (...)

A MyHeritage-en semmilyen eredeti forrás nincs. A cég csak
adat-halmozó szolgáltatást nyújt, amiben ráadásul nem tesz különbséget
az elsődleges adatforrások (anyakönyvi képek stb.) és a másodlagos
következtetések (internetes családfák) között. Ezáltal lépten-nyomon
pénzt kér olyan dolgokért, amik nem csak ingyenesen hozzáférhetőek,
hanem saját magad tetted fel, például valamelyik nagy közös családfára
(FamilySearch, WikiTree, Geni).

Kapp József keresztelése:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9398-VNKJ-T?cc=1743180

Szülei házassága, 1830 május 25:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939F-8X9K-QF?i=260&cat=10003

A bejegyzés alapján Mihály kb. 1808-ban, Margit pedig kb. 1812-ben
született. Az FS-en Bresztováczról csak az anyakönyvi másodpéldányok
vannak, amiket 1826-tól vezettek
(https://www.familysearch.org/search/catalog/10003). Úgy látom, hogy
sajnos Kalocsán
(https://archivum.asztrik.hu/?q=oldal/feldolgozottsag-attekinto-tablazat)
sincsenek sokkal korábbi keresztelések: a házasságok 1792-től vannak,
de a keresztelési és temetési anyakönyvek csak 1824-től. (Ott
Szilberek néven kell Bresztováczot keresni.)

Amúgy én nagyon korainak tartanám innen Németországba ugrani, csupán
név alapján. Magyarországra már a tatárjárás után is sok német telepes
került, és a törökök utáni telepítések is jópár nemzedékkel hamarabb
voltak, mint 1808.

Juli
/\ /\