[Csaladtortenet 2] 24 éves katona ongyilkos 1916

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2020. Júl. 17., P, 00:01:26 CEST

Kedves Judith!

A 68. császári és királyi gyalogezred (Jászkun gyalogezred) egyik
zászlóalja (battalion) Prágában állomásozott, ezért lehetett Vass Sándor
Prágában. Lehet, hogy előtte a frontot is megjárta, mert a jászkun
gyalogezred először Szerbiában, aztán Oroszországban harcolt. A
veszteséglistában nem találtam meg a nevét, valószínűleg nem sebesült
meg.
Lehet, hogy a neve szerepel a prágai helyőrség halotti anyakönyvében, de
az nincs fent az interneten (legalábbis én nem találtam). A prágai
katonai kórház halotti anyakönyve itt van:
https://www.familysearch.org/search/catalog/675978?availability=Family%20History%20Library

Mellékelek néhány oldalt az ezred emlékkönyvéből. A katonadalokban
gyakran énekelnek Prágáról.

Üdvözlettel
Hegedüs Gyula