[Csaladtortenet 2] Balmazújvárosi ref német anyakönyv

Leiter Éva vadoceva at gmail.hu
2020. Júl. 18., Szo, 14:08:47 CEST

Kedves Zsolt!

Nekem Bayer Réka mondta ezt, amikor 8-10 éve Mo-n
volt és abban reménykedett, valamit tudok a lapok sorsáról. Ő ugyanis a
Leiterekkel hozta kapcsolatba, bár rajta kívül soha senkitől nem
hallottam ezt. Nem tudom látta-e valaki, hogy ki vannak vágva az
oldalak?  Ha valaki, akkor Pozsonyi József látta volna, de ő is csak
kitépésről beszél. Tépésnyomokat láttam én is pl. 1831-nél.  Az eredeti
és a levéltári nagyjából kiegészítik egymást.  Az 1810 előtt született
gyerekek a családi oldalakon is megtalálhatóak. 1810-1830 június között
nincs meg a születési
Tény, hogy több Leiter-Lajter is viselt
tisztséget, sőt a szüleim a templomkertben lévő szolgálati lakásban
éltek, ha jól tudom 1947-tő 54-ig.  Azt, hogy előtte ki élt ott nem
tudom.
A szüleim a lakást 54-ben egy Wagner nevezetű cipésszel cserélték
el, mert a gondnoki lakásban volt áram, az Attila utcán pedig nem. (a
bácsi azt gondolta, jobban fog látni villanynál) Soha  nem hallottam
kivágott és őrzött lapokról, pedig még arról is meséltek, hogy a
szalonnát a templomtoronyban dugatták el egyesek a beszolgáltatás
miatt.
Azonkívül, ha ez nem egy legenda volna, akkor már előkerültek
volna a lapok.. Mint ahogy a templomtorony gombjába elrejtett telepes
névsor származási hellyel is az volt.
A mellékleten, amit küldök jól
látható a tépésnyom!

---
Üdvözlettel:Leiter Éva

On Sat, 18 Jul
2020 10:55:25 +0200, Pócsi Zsolt wrote:

> Kedves Mindenki!
>
> Tudom
hogy többen is érdekeltek vagytok a tárgyban jelzett anyakönyv

kutatásában.
> A mikrofilmen látszik, hogy valaki ollóval vágta ki az
1807-1850 közötti részt.
> A következő levelet kaptam egy külföldi
kutatótól:

> "2000-ben jártam ott.
> Az anyakönyvek 1945-ben
megsérültek: az orosz katonák sárba taposták,
> oldalakat téptek ki és
meggyújtották ezeket. Mielött azonban az
> oroszok bevonúltak
> volna,
az akkori gondnok oldalakat vágott ki a könyvekböl, és
> állitólag
tovább örizte ezeket."

> Tehát ki volt a gondnok 1944-1945-ben az
egyháznál, és hol él a családja?

> Nyomozás indul.
>
> Üdv, Zsolt!

> Támogatott csatolmányok:jpg, jpeg, gif, png, pdf; Max.
méret: ~3 MB

> Levlista
fórum: http://forum.csaladkutatas.hu [2]

Links: