[Csaladtortenet 2] I. VH kerdes

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Júl. 20., H, 18:00:20 CEST

> Tudja esetleg kozuletek valaki, hogy az I. VH-ban elesett katonak
> halotti bejegyzese a szuletesi vagy a lakohely anyakonyvebe kerult be?

Tulajdonképpen egyikbe se: az anyakönyvezés az esemény helyszine
szerint történt, tehát az elesett katonát az "otthoni" anyakönyvbe
csak másodlagosan, valamilyen bizonyitvány vagy kivonat alapján
jegyezték be, gyakran évekkel később. Hogy aztán ilyenkor melyik
számított "otthonnak" -- a születéshely vagy az utolsó lakhely -- azt
nem tudom, de gyanítom, hogy történt így is meg úgy is, a család
kérésére (folyamodványára).

Juli
/\ /\