[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2020. Júl. 29., Sze, 22:10:45 CEST

Érdekességképpen teszem hozzá, hogy meghalt nemeseknél - természetesen itt
is katonákról, fontosabb tisztviselőkről vagy gazdag földbirtokosokról van
szó elsősroban - láttam már azt is, hogy "nemes, nemzetes és vitézlett".

Különben azt vettem észre, hogy Kelet-Magyarországon gyakrabban használták
ezt és az ehhez hasonló "díszített" formát (akár szegényebbekre is),
nyugaton, főleg protestánsoknál elintézték az egyszerű "nemes" jelzővel
(katolikus anyakönyvben is gyakran csak a "T." rövidítés szerepel - mint
tekintetes).

Üdv!

Zétény