[Csaladtortenet 2] segítségkérés - elakadóban halálozás keresésével

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2020. Júl. 30., Cs, 13:09:35 CEST

Kedves Lista!

Kezdek elakadni egy halálozás kutatásában, ezért segítséget kérnék tőletek
ötletek formájában.

Ács József 1881-ben született Mányon. 1906-ban feleségül vette Varga Máriát
ugyanott. Született három gyermekük, ketten közülük kisgyerekként
meghaltak. 1913-ban elhunyt a felesége is Mányon.

Az életben maradt fia 1927-ben megházasodott a szomszédos Tökön egy
helybéli lánnyal, akivel Mányon laktak, ott születtek gyermekeik és ők
maguk is ott hunytak el.

Az 1927-es házasságnál Ács Józsefet még élőnek mutatták, a fia 1937-es
halálánál már néhainak.

Nem halt meg 1927 és 1937 között Tökön, Mányon, Bicskén, Pátyon, Tinnyén,
Zsámbékon és Csabdin. A MACSE adatbázisban szereplő budapesti kerületekben
sem (hozzátéve, hogy nem teljes a feldolgozottság).

Mivel a felesége halálakor még csak 32 éves volt, és ott volt vele egy 6
éves fiúcska, bőven újraházasodhatott. De nem házasodott Mányon, Csabdin,
Felcsúton, Gyermelyen, Tökön, Zsámbékon, Tinnyén és Pátyon. No, meg a MACSE
adatbázisa szerint Budapesten sem.

Beszéltem a mányi lelkésszel, hogy hátha máshol halt meg, de ott temették
el. De nincs a mányi temetési adatok között a neve. Egyszerű földművesek
voltak, szóval eleve kicsi az esély arra, hogy sokat mozogtak volna.

Van valakinek ötlete arra, hogy hol keressem még a halálát, illetve
esetleges újraházasodását?
Felmerült bennem az is, hogy esetleg az első világháború során behívták
katonának és elesett a fronton. Bár egy 33-34 éves, egyelőre egyedülállónak
tűnő apát talán csak nem hívnak be... De emlékeim szerint átnéztem már a
mányi halotti anyakönyveket többször a család többi tagja után és nem
láttam ott (tehát más évkörben) sem a halálának bírói megállapítását.

Előre is köszönöm a válaszokat :)
Balázs

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com