[Csaladtortenet 2] Roykó

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2020. Jún. 10., Sze, 17:33:20 CEST

Kedves Kutatók!
Köszönöm a segíteni kész - magánüzenetben is érkezett - hozzászólásokat.
A magánüzenetek legérdekesebbjei azok voltak, melyek óvatosságra intenek, mind általában a Wikipédián található családi adatok, mind a konkrét család vonatkozásában, továbbá a Vitézi Rend egyik csoportjával jogellenesen kapcsolatba jutott személyek nemességével, vagy származási metódusával összefüggésben. Itt kiemelten elrettentő példaként, Tassányi és Czitó neveket hozták fel, és ajánlották tanulmányozásra.
Értesítést kaptam arról is, hogy a Wikipédiai Roykó-k adatai a család jelenlegi tagjai által kerültek a tárgyalt oldalra. Ők aligha mondanának többet.
Mindettől függetlenül, családtörténeti, és általában történeti kutatásaim lehangoló tapasztalatai okán, ritkán, és inkább csak végső esetben fordulok az aktuálisan vizsgált tárgykörben a családtagokhoz.
Nagyon félre tudják vinni a kutatást.
Nem vagyok tagja a MACSE-nek, de javasolnám a hamis, vagy erősen kétségbe vonható nemességű családok illetve személyek nyilvántartását.

Üdvözlettel:Nagybaczoni Molnár Ferenc

Citromail.hu levelezőrendszerből küldve

Lépj be vagy regisztrálj