[Csaladtortenet 2] Őskereső

Vértesi Tamás vertesit at mail.kabelnet.hu
2020. Jún. 13., Szo, 19:04:22 CEST

Kedves Emőke,

nem tudom, hogy ide köthető-e, de az Arcanum ezt adja:

Budapesti Közlöny Hivatalos Értesítője, 1924. november (58. évfolyam,
238-262. szám

"Holtnaknyilvánitás.Pk. 2581/1924. sz. A szarvasi kir. járásbiróság
Hegegy Pál és társa részéről a 28000/1919. I. M. számú rendelet alapján
előterjesztett kérelem folytán az állítólag eltűnt Hegegy Mihályvolt
szarvasi lakos holtnaknyilvánitása iránt az eljárást megindította és az
eltűnt részére - ügygondnokul dr. Lövy Gyula szarvasi ügyvédet rendelte ki.
Az eltűnt neve Hegegy Mihály, születési helye Szarvas, születés-i ideje
1885., szüleinek neve Hegegy Mihályés Chlehik Erzsébet, laknak
Szarvason, házastársának neve Csasztvan Anna, lakik Szarvason, az eltűnt
foglalkozása földmíves, vagyona maradt, bevonulásának időpontja 1914
julius 27., az a csapattest, melynél utoljára teljesített szolgálatot a
,4. honvéd gyalogezred, az a hadiesemény, amely közben nyomnaveszett:
1915. év elején a Kárpátokban eltűnt és azóta élet jelt nem adott. magáról.
A kir. járásbiróság felhiv mindenkit, hogy abban az esetben, ha az
eltűnt életbenlétéről, tartózkodási helyéről, halálának vagy eltűnésének
körülményeiről vagy a holtnaknyilvánitás szempontjából fontos egyéb
körülményekről, igy különösen arról lenne tudomása, hogy az eltűnt a
fentjelzett időn túl még életben volt, azt e hirdetménynek a bíróságnál
történt kifüggesztésétől számított 60 nap alatt a bíróságnak jelentse
he, mert ha a most megjelölt időpontig bejelentés nem érkeznék, a
bíróság az egyébként kiderített tények alapján fog a holtnaknyilvánitás
kérdésében határozni. Szarvas, 1924. évi -szeptember hó 24. A szarvasi
kir, járásbiróság. 13486 "

Üdv

Tamás