[Csaladtortenet 2] Giuliani

Szigetiné Ili zekany at gmail.com
2020. Jún. 26., P, 12:00:23 CEST

Kedves Listatársak!
Szeretném megkérdezni, hogy találkozott-e valaki a kutatásai során a
Giuliani névvel. Egyik ősanyám Rosalia Giuliani volt. Csak a halotti
bejegyzését találtam meg, na meg a gyermeki születésénél találtam meg a
nevét. 1800 körül született, meghalt 1873 Jászó. A halotti bejegyzése
szerint származási helye az olaszországi Velence. Azt nem tudni, hogy a
város, vagy a tartomány.
A családi legenda azt tartja, hogy a férje európai vándorúton volt és úgy
ismerkedtek meg. Azt nem tudom, hogy milyen céhnél tanulhatott. Gépésznek
mondják. Az biztos, hogy végül Jászón dolgozott a prépostságnál, ahol volt
kohó és vasgyár is egy ideig.
Első gyermekük, akit megtaláltam 1826-ban született. Persze, he Velence,
vagy környékén született és ott kötöttek házasságot, lehetett hamarább ls
gyerekük. Hosszú volt az út Velence és Jászó között.
Ha bárki találkozott a névvel, vagy hasonlóval kérem jelezze. Egyébként az
anyakönyvbe a papok hol így, hol úgy írták nevét.
Üdv: Ili