[Csaladtortenet 2] kérdés - Heves megye - Átány település

Deáki Lajos deakilajos at gmail.com
2020. Már. 11., Sze, 17:32:04 CET

Kedves György!

A következő linken találhatsz információkat Átány helytörténetéről:
http://www.atany.hu/telepulesunkrol/helytortenet/

Ebből a következő részt szeretném kiemelni, mivel ez tükrözi vissza
leginkább Átánynak a napjainkkal összefüggő állapotát:
"*1692-ben Haller Sámuel földesúr nemesekkel és taksás jobbágyokkal
népesítette be*. A falu egyharmad részét 1699-ben gróf Glöcklsberg János
Dietrich vásárolta meg és arra adománylevelet is szerzett. Halála után
özvegye átadta elhalt férje átányi birtokát második férjének Popovics
Ferenc morva őrgrófnak.
A király adománylevele alapján a káptalan 1719-ben iktatta be az őrgrófot
Átány harmadrészének birtokába. A másik három birtokos a Haller, Fáy és
Vincze család volt.
1692-1720 között a taksás-kuriális állapot az állami telekadó alól
mentességet biztosított Átány jobbágysága számára, ezért *a Gömör megyei
Feled, Serke, Radnót községekből számosan szöktek Átányra*, innét viszont
1715-1717 között *a spontán jobbágyvándorlás időszakában* 20 család
Egerlövőre, Ceglédre, Kiskörére stb. költözött át. Helyreálltak a
jobbágyságnak a török korban meglazult kötelékei."

Én a következő nemesi családokat ismerem (ezek közül többet kutatok is),
amelyeknek tagjai éltek Átányon, átszármaztak, elszármaztak onnan:
Fóra
Pónus
átányi Kovács
Galambos