[Csaladtortenet 2] Arcanum

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2020. Már. 17., K, 16:06:52 CET

Érdemes elolvasni az Arcanum Útmutató a kereséshez című oldalát. Itt
nyitható:
https://www.arcanum.hu/hu/adt/dokumentacio-a-kereseshez/
De az Összetett keresés oldal bal felső sarkában levő információs
ablakból is elérhető.

Sokkal részletesebb ismertetést ad, mint a Súgó.
Összesen 15 féle index, csonkolási parancs és logikai operátor
alkalmazását írja le,
és mutatja be közel 30 példával.
Egy ilyen példa:
Azon dokumentumok, amelyek 1845 és 1846 között jelentek meg, szerepel
bennük Petőfi Sándor,
viszont Kossuth Lajost nem tartalmazzák:

  * |"Petőfi Sándor" AND DATE=(1845--1846) NOT "Kossuth Lajos"|(link
    <https://adtplus.arcanum.hu/hu/search/results/?list=eyJxdWVyeSI6ICJcIlBldFx1MDE1MWZpIFNcdTAwZTFuZG9yXCIgQU5EIERBVEU9KDE4NDUtLTE4NDYpIE5PVCBcIktvc3N1dGggTGFqb3NcIiJ9>)

Üdv.        Márki László