[Csaladtortenet 2] Apáti engedély

Eva Bocsak qlipintyo at gmail.com
2020. Már. 24., K, 21:05:47 CET

Kedves Kutatótársak!

Ha van valami tapasztalatotok, szívesen fogadnám.

Ebben a házassági bejegyzésben a vőlegényhez az van írva, hogy Morschitzi
(Morice, Morvaország) cseh születésű nyeregkészítő, és ENGEDÉLYE APÁTI.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLR-P7XK-1
jobb oldal legalsó sor
Sajnos nem találtam a cseh anyakönyvekben sem Morice-ban sem a környező
településeken 1816 környékén megszületni. Ezen a bejegyzésen kívül, és a
született gyerekeken kívül semmi infóm nincs róla, hiába erőlködöm. A
menyasszony vonalát vissza tudtam vezetni az 1700-as évek elejéig, végig
katolikusok.

Találkoztatok-e már ilyen bejegyzéssel, hogy nőtlen embernek apáti engedély
kell a nősüléshez? Ráadásul a házasság előtt már 4 gyerek megszületett, és
a házasság után még 4

Ő a ükapám, és annyira szeretném ezt a Burián vonalat
megismerni........háha az apáti engedély ténye valami irányt sugall......

Köszönöm Nektek nagyon, szép estét!

Éva