[Csaladtortenet 2] tarhálás - és ingyenesség

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2020. Május. 1., P, 09:27:18 CEST

Kedves András!

Ez esetben át kellene nevezni a MACSE tagdíjat, MACSE tarhálási díjra.
Ha a szabályzat szerint megítélt előfizetési díj olyan kevés (egyébként
valóban méltányos) hogy annak kihasználása tarhálásnak minősül,
akkor sem illene folyton felemlegetni.
Mi előfizetünk, ennyi az ára, megkapjuk.

És persze értem, mi indította el az abban az aspektusban valóban oda nem
illő "tarhálás" szó használatát - erre is reagálok:

Kedves Balogh László!

Sokadjára tapasztalom "pénzkereset-ellenes" megnyilvánulását, ami úgy
látszik karantén idején felerősödik.
(Azért muszáj most már megírnom a véleményem, mert hasonló állásponton mások
is vannak.)
(Előrebocsájtom, hogy NEM vagyok úgymond "hivatásos" kutató, de az
igazságérzetem megköveteli a következő megállapítást)

Ne higgye, hogy valami, vagy valaki nem működhet úgy, hogy pénzt kér és kap
is bizonyos szolgáltatásokért!
Nem lesz szimpatikus a megállapításom, de felvállalom:
aki havi rendszeres nyugdíjból él, azok közül úgy látszik vannak, akik úgy
gondolkodnak,
hogy aki aktív korú, és ha passzív marad, akkor nem kap semmilyen juttatást,
az olyan vagy elmegy egy gyárba dolgozni - és akkor rendes jómunkásember,
vagy vállalkozik, és akkor ügyes,
de ha például családfakutató irodát nyit, ezáltal adó- és (ugye nem utolsó
sorban) nyugdíjjárulék befizetővé válik - akkor egy szemétláda...
Mert ugye azt CSAKIS ingyen kell csinálni!

Miért is? Ki döntötte ezt el? Gondolom, valaki, aki "ingyen" kutat,
ugyanakkor havi rendszerességgel jön az utalás,
csak nem a kutatásért, - hanem nyugdíjnak nevezik...

Még egyszer mondom, Nem vagyok hivatásos kutató és egyik sem fizetett le.
Elnézést kérek minden nyugdíjastól, de ez kibukott.

Ha én építek magamnak egy kerti grillezőt, majd szétnézek a világban és
meglátom, hogy hoppá, már régóta vannak ilyen vállalkozók, akik
rendszeresen, pénzért (fúj!) építenek hasonlót, nem háborodok fel, hanem
tudomásul veszem, hogy ez egy szakma.

Hagyjunk mindenkit élni - főleg ebben a mai helyzetben!
Ez a MACSE-re is vonatkozik, jó hogy létezik és nem támadható.

Kellemes munka ünnepét kívánok!
üdv: Szabó Előd