[Csaladtortenet 2] [MACSE: 21908] Segítségkérés születési bejegyzéshez (Bécs)

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2020. Május. 11., H, 20:22:06 CEST

Mivel Ausztriában az klasszikus értelemben vett állami anyakönyvezés csak
1938-ban vagy még később kezdődött, ezért *szerintem* nem lesz benne a
bécsi egyházi anyakönyvekben, tekintve, hogy azok NEM születést, HANEM
keresztelést tartalmaznak. Így az itthoni keresztelés a mérvadó egyszer,
illetve ha az anya regisztráltatta itthon a polgári hatóságoknál, akkor
valamelyik kerület polgári anyakönyvében is benne kellene lennie.

Civil anyakönyvezés volt már elég korán Ausztriában, de ott leginkább a
felekezeten kívüliek, vagy az egyházak által el nem ismert vegyes
házasságok  (pl. zsidó-katolikus) események kerültek rögzítésre, amennyire
én tudom. Ezek az anyakönyvek online nem elérhetők, Bécsben viszont
kutathatók.

Üdv
Krisztián

Jóna Sándor <jona at jonafamily.eu> ezt írta (időpont: 2020. máj. 11., H,