[Csaladtortenet 2] Szűr

Zsuzsa Papes papeszsuzsa at gmail.com
2020. Május. 25., H, 10:24:27 CEST

Kedves Emőke!

Attól függ milyen vallásúak voltak.
Romai katolikus Szebény,ág.hit..Apáti,izraelita Pécsvárad.Ezt az 1892-es
helységnévtárban
néztem meg. Itt a link (a vége felé vannak a helységnévtárak ) ha esetleg
mást is meg akarsz nézni.
http://konyvtar.ksh.hu/index.php?s=kb_statisztika

 A betelepitéssel kapcsolatban,ha beirod a "gugli" keresőjébe sok találatot
hoz,amelyeket érdemes átnézni.
Konkrét neveket nem sok helyen találsz.Én például egy hete keresgélem,hogy
Varasdra és Fekedre honnan
telepitettek.Addig jutottam,hogy Fulda környékéről. :)  Már ennek is örülök.
Azért is érdemes ezeket végig böngészni,mert nagyon érdekesek.Le van
írva,hogy milyen okoból vállalták
ezt a hosszú utat,milyen körülmények között értek ide,és itt mi várt
rájuk.Sajnos nem tudok németül,pedig több
német nyelvű is van Konkrétan a szűri betelepitésben nem tudok segíteni,de
talán lesz itt valaki,aki majd tud. :)

A németségben mindig tudatos volt, hogy az akkori német birodalomból
vándoroltak ide, a közelebbi vidék neve azonban feledésbe merült. Pesty
Frigyes, a 19. század neves tudósa szerint *„Lakói: Würtenbergből és felső
német országból jöttek ... Tiszta német ajkú község."*

Ezt az alábbi linken találtam.
https://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/magyarorszagi_nemzetisegek/nemetek/szur/szur_kozseg_tortenete/index.htm

Ebben sok név is szerepel  településenként
https://library.hungaricana.hu/hu/view/EvangelikusGyulekezettortenetek_077/?pg=0&layout=s

Nekem pl.ez  segített,hogy a keresett nevűek,honnan települhettek be,hol
keresgéljek tovább.
http://geogen.stoepel.net/legacy.html?q

Elnézést,hogy "kicsit" hosszú a levelem,és még segíteni se tudtam,csak azt
szerettem volna
érzékeltetni,hogy nekem nem olyan egyszerű,hogy ki honnan jött.Szerencsés
eset,ha valamelyik
magyarországi anyakönyvben jelezték!! :)

Biztosan van közöttünk,aki tud segíteni. :)

Üdv:
Zsuzsa

Attiláné Komáromi <komaromiattilane75 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020.
máj. 25., H, 9:22):