[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítség / tanács kérés / Baán József - Vig Anna / Zala, Tapolca

Márton Bán bmarcika at gmail.com
2020. Nov. 7., Szo, 10:51:00 CET

Kedves Listatagok,

kiolvasási segítséget és tanácsot  szeretnék kérni egy tapolcai halotti
anyakönyvi bejegyzéshez.

+1813.05.05.
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33D-NW32-6?cat=307111> ,
a link bal oldalán:

"Josephus Pusztai(?) alias Bán 48 vir. Anna Vig         -     Tapolca
   48        5         < 4 soros megjegyzés >(?)"

?"Proci
Infan..
Zepemte
6büs."?

Feltételezem a következő házassági a.k. bejegyzés is hozzá kapcsolható:
=1791.01.25
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33D-NW3V-P?i=369&cat=307111>
Tapolca,
Josephus Báán, Víg Anna

Keresem Báán József  születési a.k. bejegyzését, a halotti alapján 1765
körüli lehet.

 Egy Pusztai József születésit találtam *1765.08.24.
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939J-V7HW-2?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AXC1B-TGR>-én
szintén Tapolcán.
Van viszont egy X a neve mellett, máshol ez azt jelentette, hogy a
született meghalt gyerek korában, sajnos halotti anyakönyvezés csak 1785
előtt nem elérhető
<https://www.familysearch.org/search/catalog/307111?availability=Family%20History%20Library>
Tapolcán.

Megnehezíti a keresést, hogy sehol nem találtam B.József és Víg Anna
gyerekeit, mikozben a házassag es B.József halala között eltelt 22 év.

*Azt próbálom kideríteni, hogy B.József B.Mihály apja-e, és ha igen B.
Mihály hol született 1792-4 között(Tapolcán nem találtam a.k.-t)*
Gyanús kapocs, hogy a B.József és Vig Anna házassági bejegyzésnél szereplő
tanu Vastag Gáspár Bán Mihály feleségének, Vastag Júliának az apja.

Bán Mihály anyakönyveit vizsgálva

Bán Mihály és Vastag Júlianna házzasági bejegyzése =1814
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33D-NW38-Z?i=404&cat=307111>,
Tapolca

A ‘c’ betűk a latin ‘coelebs’  - ifjú/hajadon  szóra utalhatnak, ez tehát
mindkettőjüknek az első házassága.

Vastag Júlianna Bán Mihály első feleségének halotti anyakönyvi bejegyzése
+1834
<https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C33D-NWST-X?i=558&cat=307111>,
Tapolca, élt 42 évet, a ház. a.k. szerint ebből 20 évet házasságban.

Ez pedig Vastag Júlianna születési a.k.-e 1789.05.24. - lap jobb alja,
apja: Vastag Gáspár.

Hát itt elakadtam a B.Mihaly - B.József vonalon. Arra a kérdésre keresem a
választ, hogy az após tanuzott a szülők eskuvőjén vagy csak egy véletlen
névrokon a B.József? Nem volt sok Bán család ezidőtájt Tapolcán.

Merre érdemes tovább keresni ilyenkor?

Köszönettel,
Bán Márton