[Csaladtortenet 2] Katonakönyvvel, tüzérséggel kapcs. kérdések 1939

Komáromi Diána komaromidiana2000 at gmail.com
2020. Nov. 12., Cs, 17:30:37 CET

Kedves Listatagok!

Remélem, akad olyan a listán, aki tudna nekem segíteni, mert a
kisujjából rázza ki a katonasággal kapcsolatos dolgokat. (Bevallom,
engem sosem érdekelt ez a téma, de tudom, hogy sokakat lázba hoz. :) )

Előkerült az egyik ősöm katonakönyve. 1909-es születésű, a könyvet
1951-ben állították ki, és ezeket a számomra új információkat találtam
benne:

*- fegyverneme: *tüzérség

*- nyilvántartási csoportja (korcsoportja):* első / ü (?)

/(ez mit jelent? 51-ben már majdnem 42 éves volt)/

*- rendfokozata: *honvéd

*- katona szakképzettsége:*

a, szám: 13 (mit jelent?)

b, megnevezés: fogatolt (?) és hegyi (?) tüzérségi

- beosztási képzettsége: hajtó

/Ez akkor azt jelentené, hogy a (ló)fogat hajtója volt? /

*Első tényleges katonai szolgálatra behívva:*

1931. okt. 1. Debrecen 6/tü o

(Tehát majdnem 22 évesen, mivel novemberi születésű volt.)

*Szolgálatának rövid leírása:*

Debrecen 6/tü o /(tü - tüzér, o -osztag?)/

1931 X 1 - 1932 XII

/(Hogyhogy ilyen "rövid" ideig? Vagy ez volt a normális?)/

Püspökladány 22/tü o

1939 IX 5 - 1939 XII 10

/(Ismét, hogyhogy elengedték? Lehet, hogy többgyermekesként? 11 gyermeke
született, 9 érte meg a felnőttkort, ezt tudom.)/

*Egyéb eü vizsgálatok eredménye:*

alkalmas

/(Ezt ugyebár 1951-ben állapították meg róla, tehát 39-ben nem
alkalmatlanmság lehetett az ok.)/

1960-ban törölték a hadkötelezettek közül, ha jól olvasom a pecsétet.

/További kérdéseim lennének:/ van róla valahol beszámoló, írás, könyv,
hogy 1939 szept-dec között a püspökladányi 22. tüzér osztag miben vett
részt? Illetve bármilyen korabeli fotó, amin olyan fogat látható, mint
amit feltételezhetően ő is hajtott? Esetleg egyenruháról kép? Google
szerint volt valamilyen fogathajtó ügyességi érme, erről tudna valaki
több információt adni?

Bocsánat, ha laikus kérdéseimre a válaszok esetleg alapvetőek, ahogy
írtam, nekem teljesen idegen ez a téma. :)

Előre is köszönöm szépen, ha valamelyikőtök tud segíteni! :)

Szép estét,

Dia