[Csaladtortenet 2] Kercsmarikból Kercsmár?

Sándor Béla Tegze stegze at gmail.com
2020. Nov. 15., V, 10:04:26 CET

Nálam a Marócsik/Merácsik változott Mercsekké. A név változása tény, mert
egy generáción belül, anyakönyvi bejegyzésekben nyomon követhető. A
Kercsmarik -> Kercsmár ugyanaz a nyelvi folyamat lehet. Nem rövidítés,
hanem az idegen, talán csehszlovák eredetű név magyaros hangzású
átalakítása. Nekem nagy kérdés, hogy ezt a folyamatot vajon a család
vezérelte-e, vagy a közösség kényszerítette rá a nevezettekre. Csak
ötleteim vannak.

Borsos József és Józsefné <borsos at corex.bg> ezt írta (időpont: 2020. nov.
14., Szo, 11:56):