[Csaladtortenet 2] Fwd: Fwd: ex Eremita

Resmann Ágnes aresmann at freemail.hu
2020. Nov. 17., K, 10:41:53 CET

Kedves Listatársak!

Mindenkinek köszönöm a hozzászólást és a magyarázatokat. Nekem is az a véleményem, hogy az anyakönyvek rengeteg spekulációra adnak lehetőséget, mert amint Ti is írtátok, nem biztos, hogy a beíró papok még emlékeztek a latin nyelvtan minden szabályaira (akárcsak én, aki sok évtizeddel ezelőtt csak 2 évig tanultam azokat a gimiben). Ezen kívül, néha furcsa dolgokat is beírtak (egyesek szerint az elfogyasztott misebor is okozhatta ezt). Az Elemér perbetei bejegyzésében például, lehet, hogy eltévesztette a foglalkozási oszlopot, és oda BEÍRHATTA az illető származási helyét (ex Eremita). Ide nagybetűvel írta be, a neve alá azonban megint be van írva más írással, hogy ex eremita. Ennyit a kisbetű és a nagybetű használatáról. Mivel tényleg volt a közelben Remete, LEHET, hogy oda valósi volt az ember. Gyöngyös környékén azonban nem találtam Remete nevű helységet, csak egy Remete-barlangot. Itt viszont kisbetűt használt a beíró.
Gondolom, hogy a spekuláció, találgatás néha jó ötleteket is felvet, azért írogatunk ide.
Mindenkinek megköszönöm az együttgondolkodást, ötleteket.

Ági