[Csaladtortenet 2] házassági anyakönyv keresés: Török - Grosz (Körmend/ Alsólendva)

Alexandra Fleischer fleischer.alexandra at gmail.com
2020. Nov. 29., V, 04:48:21 CET

Kedves kutatótársak,

Az alábbi házasság bejegyzését kutatom:

A férj: Török József, szül.: Körmend, 1869.06.20

A feleség: Grosz Erzsébet / Grosz Emília, szül.: Alsólendva, 1873.04.19

A férj papnövendék volt Szombathelyen, de tanulmányait abbahagyta, hogy
megnősüljön. A feleség izraelita vallású volt, de leendő férje kedvéért
megkeresztelkedett és a keresztségben az Emília nevet kapta. A pár
Alsólendván élt, ott született meg az első (Irma Ilona , 1894, vallása rk.)
és második (József, 1895, vallása rk.) gyerekük, majd később elköltöztek.

A házasság tehát mindenképpen az első gyerek születése, azaz 1894 előtt
kellett, hogy köttessen.

Átnéztem az alsólendvai katolikus házassági anyakönyveket 1981-től (akkor
volt a menyasszony 18 éves) 1895-ig, de nem találtam semmit. A
kereszteléseket is átnéztem, de nem találom nyomát, hogy Grosz Erzsébetet
megkeresztelték volna.

Ugyanebben az időszakban átnéztem a körmendi (a férj születési helye)
keresztelési és házassági anyakönyveket, de szintén nem találtam semmit.

Merre induljak tovább?

Köszönöm a segítséget!

Szandra

Virus-free.