[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: Fwd: Re: Kurucz-Pandits kérdés Fejér megyéből

Zám László laszlo.zam at freemail.hu
2020. Okt. 7., Sze, 08:20:27 CEST

                           Kedves Tamás!

    Jogos a pont. Nevezhetjük őket délszlávoknak is összefoglaló néven. Viszont Fejér megyében Rácadony és még számos "Rác"kezdetű  helységek között szerintem Szerb eredetű pásztornépek legeltettek vándorolva, állandó mozgásban. Nem éltek ők benn szerintem egyik helységben sem, hanem csak tették az anyakönyvekkel kapcsolatos  bejelentési kötelezettségüket.( természetesen volt téli szállásuk ). Nem voltak eredendően jó földművesek, de az állatokhoz nagyon értettek és ez a másik ismérvük.Úgy gondolom volt elszívó hatása a róm.kath.egyháznak, de sok generáción keresztül élhetett bennük az ősi múlt.

                                                                                                 Zám L.