[Csaladtortenet 2] Nevvaltoztatas, Szeged Alsovaros

Márki László marki.laszlo at upcmail.hu
2020. Okt. 13., K, 20:19:15 CEST

Kedves Andrea!***
*
Próbáld meg ezeket:***
*
*SZEGED-CSANÁDI EGYHÁZMEGYEI LEVÉLTÁR*
6720 Szeged, Aradi vértanúk tere 2.
Levélcím: 6701 Szeged, Pf. 178.
Tel.: 62/420-932 m: 151
Levéltáros: Szaplonczay Miklósné
Mobil: 30/336-3626
E-mail: szaplonczay.miklosne at szeged-csanad.hu
<mailto:szaplonczay.miklosne at szeged-csanad.hu>

*Ft. FILIP Gyula-Dorin, levéltáros*
300055 Timişoara
Str. Augustin Pacha, nr. 4
Tel: 0256-490081
Fax. 0256-497201
E-mail: archivum_dioecesanum_tm at yahoo.de
<mailto:archivum_dioecesanum_tm at yahoo.de>

A szegedi levéltárossal néhány éve beszéltem telefonon.
Nagyon segítőkész. Ő maga nézet utána a kérésemnek, nem kellett oda utaznom.
Sajnos azonban a szegedi egyházi levéltárban csak 1930 utáni iratok vannak.
De a pontosabb információ egy telefont megér.

A Csanádi Püspökség székhelye 1889-ben, és utána is 1930-ig Temesváron volt.
A csanádi püspök akkori iratai ott találhatók.
Velük még nem beszéltem, de úgy tudott, hogy a romániai levéltárakkal
románul vagy angolul lehet kapcsolatba lépni.

Sem a szegedi sem a temesvári egyházi levéltárban e-kutatás nem lehetséges.

Üdvözlettel        Márki László