[Csaladtortenet 2] : Ifjabb s Öregb

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2020. Okt. 16., P, 16:38:22 CEST

Köszönöm mindenkinek a választ, vettem, akkor *nem feltétlenül kellett
rokonságban lenniük*. Azóta még kutattam, jelenleg így fest a helyzet:
Kisebb Szabó János apja Mihály volt, és nem János. (Született még ebben az
időszakban egy szóba jöhető János, de annak is Mihály volt az apja, így ő
minden bizonnyal kiskorában meghalt, hogy újra János születhessen.)
Nomármost Mihály apjaként két ember is szóba jöhet, az egyik János, a másik
Péter nevű. *Így az is elképzelhető, hogy Öreg János a nagyapja volt a mi
Kisebbik Jánosunknak*. Sajnos ebben az időszakban -1700-as évek- ebben az
anyakönyvben csak az apák nevét rögzítették, az anyákét nem, valamint
Mihály házasságkötésekor sem rögzítették az életkorát (és a szüleit) sem, a
halottija pedig nincs meg, hogy ha van életkor, következtetni lehessen.
"Kerülő utakon" tudok még bogarászni, ilyenkor a keresztszülői viszonyokat
is muszáj feltérképezni, de hát így szép a kutatás.

Jóna Sándor <jona at jonafamily.eu> ezt írta (időpont: 2020. okt. 16., P,
12:46):