[Csaladtortenet 2] Fantomot keresek...

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2020. Okt. 23., P, 22:40:28 CEST

T. Listalakók,

páran lehet, hogy találkoztatok már vele a FB-on, de itt is bedobom a
közösbe...

*Keresek egy fantomot*, aki mellékállásban egy kedves ismerősöm dédapja,
viszonylag ritka névvel. Akiről azt hittem, emiatt pikk-pakk megtalálom
számára.

Keresem *KONCSÁR János* *halálozási* bejegyzését 1902-1920 közöttről, vagy
*házassági* bejegyzését a *végardó*i születésű *GYÜKERI Anná*val ugyanerről
az időszakról - ha egyáltalán megházasodott.
Gyermekei valamennyien házasságon kívül születtek 1888-tól, utolsó ismert
gyermeke 1902-ben *Bodrogolaszi*ban, akit saját maga jelentett be az
anyakönyvvezetőnél.

Életben maradt gyermekei 1919-es és 1924-es házasságkötéseinél már mint
néhai van említve.
Gyermekei anyja, GYÜKERI Anna *1929-ben özv. KONCSÁR Jánosné*-ként lett
anyakönyvezve Bodroghalomban, mind a polgári, mind az egyházi
anyakönyvekben. Ez elméletileg házasságot feltételez - gyakorlatilag nem
feltétlenül. Férjének ugyanakkor nyoma sincs.
Átnéztem a környéket, de nem leltem rá *(az is lehet, elsiklottam felette)*,
pedig halotti, vagy ha volt, házassági bejegyzése talán segíthet
azonosítani őt - mert egyelőre meg sem született, legalábbis ott (*Csörgő*)
és akkortájt (*1856 körül)*, ahol a gyerekek polgári születési anyakönyvi
adatai alapján kellett volna ilyen néven nincs gyermek a római katolikus
anyakönyvben. Aki pedig ilyen névvel ugyanazon évtizedben kicsit távolabb
született, 2 hónaposan el is hunyt.
Sajnos a dédunoka semmit nem tud, mert felmenői mind tragikusan korán
haltak ahhoz, hogy információval segíthessenek...

A keresett KONCSÁR János halálozási és/vagy házasságkötési bejegyzése első
megtalálójának jutalmat adok.
Születési (keresztelési) bejegyzések (ilyen akad több is közelebb s
távolabb - vagy időben vagy távolságban, vagy mindkettőben) mindaddig csak
feltételezések, míg remélhetőleg a halotti, ideális esetben a házassági
bejegyzés nem verifikálja a szülők révén az illetőt.

Köszönöm a segítséget előre is.

Üdv
Krisztián