[Csaladtortenet 2] Satrapa

jeno.temesvari at chello.hu jeno.temesvari at chello.hu
2020. Sze. 6., V, 09:10:35 CEST

Kedves Ádám!

Uradalmi tisztviselő, a nagyobb uradalmakkal rendelkező földbirtokos
szolgálatában.

1760-ban a Forgách család Rád-i uradalmában – a a Forgách család
irataiban a uradalmi alkalmazottak névsora és járandóságaik között:
"satrapa (kasznár): „ex panno remek” teljes öltöny, két évenkint
„chlamys cum cingulo” bekecs, termény, élelem;

Csupán viszonyításul:
uradalmi bognár: készpénz búza, rozs, hüvelyesek, vaj, só, széna,
kender, rozsvetés, csizma, szalonnáért és juhtúróért készpénz megváltás
„hospes seu provisor”: készpénz, búza, rozs – fehérneműért készpénz
megváltás..."

Üdvözlettel: Jenő