[Csaladtortenet 2] latin feljegyzés

András Ábel abelandrasgen at gmail.com
2020. Sze. 9., Sze, 17:59:39 CEST

Kedves Listatársak!

Találtam egy rövid, érdekes latin feljegyzést, aminek nagyjából sejtem az
értelmét, de nagyon érdekelne a pontos fordítás. A következőket tudtam
kiolvasni:

*"Jacobus Hettler Praetor in Weittenung legavitParochiali Ecclesiae 20. b.
ad annuatimcirca 26. (7bris) celebrandum anniversarium"*

A szöveg eredetije: http://abelandras.hu/Hettler1.jpg

Az értelmezésben segíthet az a két adat, miszerint Jacobus Hettlert
1713.09.26-án temették el Weitenung-ban, valamint az anyakönyvek az
anya-egyházközségben 1683-tól voltak vezetve.
A halotti bejegyzésben is visszaköszönnek érdekes motívumok az előző
szövegből:

*"Jacobus Hetler praetor Weittenungensos ultimatim (?)a petita patre, qui
ibidem peregit divina indedicatione fuit provisus, pie in domineobiit. 26
7bris"*

A szöveg eredetije: http://abelandras.hu/Hettler2.jpg

Köszönettel:
András