[Csaladtortenet 2] Benczúr János

Attiláné Komáromi komaromiattilane75 at gmail.com
2021. Ápr. 6., K, 11:37:06 CEST

Kedves Listások!

Egyszer már kértem segítséget nagyapám Benczúr János ügyében!
Az alap sztori: ahogy kutattam pár éve nagyapámat döbbenetes adatot
találtam Róla! Kiderült, hogy a nagyapám mamám előtt volt már nős és ezt a
családból senki sem tudta! Aztán az illető első feleséget és családját
feltérképeztem sikeresen, még a válásról is kaptam adatokat a fővárosi
levéltárból! A menyasszony neve Sztanó Margit Éva született Gyón 1918. Apja
Sztanó András anyja Sóbor Mária! A házasságot 1938-ban kötötték Budapesten
és a válást 1946-ban mondták ki nagyapám kérésére! Az ok: elhidegülés.
Közben nagyapám 1943-1946-ig szovjet hadifogságban volt! A szertartás
evangélikus volt. Volt egy olyan bejegyzés, hogy a majdan születetendő
gyermek az anya vallását az evangélikus vallást fogja követni!
Próbáltam az állítólagos gyermeket megtalálni de sehol semmi! Írtam az
összes budapesti kerület anyakönyvi hivatalába de vagy nem válaszoltak vagy
nincs adat! Ugyanez volt a helyzet az evangélikus egyházközségeknél is!
Édasapám most hívott, hogy eszébe jutott, hogy mikor gyerek volt kihalgatta
a szüleit ( az érintett nagyapám ) , hogy arról sutyorogtak, hogy van
papámnak egy kislánya akit örökbe kellene fogadni.
Ez alapján egyre erősebb a gyanúm, hogy apumnak született egy féltestvére
anno!
A kérdésem a következő: hogyan és hol lehetne ennek utána járni!
Tanácstalan vagyok!

Bocsánat, hogy hosszúra sikeredett az üzenet!

Előre is köszönöm!
Emőke