[Csaladtortenet 2] régi bogádi fénykép

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2021. Ápr. 25., V, 09:55:30 CEST

Kedves Kutatótársak!
Tetőfelújítás előtti padlástakarítás során egy egérrágta papírdobozra
akadtam egy eldugott sarokban, aminek tartalmából megosztok két dolgot a
Listával.
Az egyik egy 1956-os meghívó az Erkel Színházba, amelyen a Dolgozó Ifjúság
Szövetsége rendezvényére invitál a Központi Vezetőség.

A másik - talán érdekesebb, tudom, hogy vannak közöttünk régi fényképeket
gyűjtők - egy fiatal (házas?) pár fotója. [Tipikusan annak látszik,
anélkül, hogy értenék hozzá, de az ilyen beállítású fotók klasszikusan a
tisztaszoba magasan megvetett ágya felett lógtak bekeretezve az éppen
regnáló házaspárról, bár nem tűnik esküvői beállításnak a kép.] A fájl neve
ugyan "Bogádi_házaspár", de valójában fogalmam sincs, hogy tényleg
bogádiak voltak-e.

Mindkét dokumentum igen sanyarú körülmények között volt, vastag por fedte
őket, és hiányosak is. Nem tudom, hogy a két dokumentumnak van-e bármi köze
egymáshoz (mármint, hogy pl. azonosak voltak-e az eredeti tulajok), az
biztos, hogy sem nekem, sem az előttem ott lakónak nincs köze egyikhez sem,
vagyis biztosan a házat 1997 előtt birtokló családok valamelyike iktatta a
padlásra őket.

A meghívót (ilyet biztosan lehet eredetiben és épen is találni a neten,
ezért nyilván csak annyi jelentősége van, amennyire a fotó korának
azonosításához hozzájárulhat) .jpg és .pdf kiterjesztésben is
digitalizáltam, illetve a fotót .jpg, .tiff és .png kiterjesztéssel is
bescenneltem, hátha az ilyesmivel foglalkozóknak ez segít a restaurálásban,
de a nagy méret miatt csak a képet csak  .jpg, a meghívót csak .pdf
formában küldöm el. Ha valakit érdekel, magánban elküldöm a többit is.

A meghívót és a képet  ezzel "elengedem", számomra mindkettő érdektelen, de
hátha valakinek jól jön a gyűjteményébe. Ha gondoljátok osszátok meg ezt a
macse facebook csoportjával is, én ott nem vagyok jelen.

Kellemes hétvégét, sikeres kutatást,

üdv:

gy.
 Meghivo_1956.pdf