[Csaladtortenet 2] Toldalagi Nyárády család

Hegedüs Gyula (családtörténet) csaladtortenet at hegedusgyula.hu
2021. Ápr. 27., K, 15:51:21 CEST

Kedves Éva!

Én is Nyárády-leszármazott vagyok, dédanyámat toldalagi Nyárády Ilonának
hívták. Apja dr. Nyárády Gyula volt, nagyapja Ny. István, aztán Domokos,
László, Imre, István, Mihály az ősapák sora.

Van Nyárády-családfám, több változatban is, de mindegyik ugyanott ér
véget: toldalagi Nyárády Mihály és Tiszabeni Sára házasságánál. Egy
forrás (Pataky Károly) szerint valójában Tiszabecsi Sára volt a feleség
valódi neve, és Tiszabecsi Tamás kolozsvári esperes lánya lett volna.
Ugyanakkor más források szerint Tiszabecsi Tamás 4 lánya közül egyik sem
érte meg a felnőttkort.

Toldalagi Polixenát egyetlen Toldalagi-családfán sem találtam a 17.
században, csak jóval később.

Úgy tűnik tehát, innen nem tudunk egyelőre tovább jutni.

Üdvözlettel
Hegedüs Gyula