[Csaladtortenet 2] Gyűjtés magyarországi anyakönyvek megvásárlására

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2021. Aug. 18., Sze, 11:54:18 CEST

Kedves Mindenki!

Egy barátom kért meg, hogy rakjam fel családtörténeti oldalakra a következőt.
Anyakönyvekről lévén szó, érdekes lehet.
Én is vettem már eredeti egyházi anyakönyvet kb. 10 éve.
Hajdúböszörmény református keresztelés első kötet 1734-1752 között.
Aztán bevittem a refibe, és ajándékba otthagytam...

Üdv, Zsolt!

A levél:
"A Kedem aukciósházban Izraelben 2021. augusztus 24-én egy árverést
fognak rendezni, amelynek keretében a mellékelt magyarországi
vonatkozású tételeket fogják aukcióra bocsátani.

Mivel a tételek jelentős része közérdeklődésre tart számot, ezért a
Facebookon a Zsidó Múlt -> Családkutatás csoportban gyűjtést rendezett
a tagság a tételek megvásárlása céljából. Eddig 760 dollár gyűlt
össze. Az összegyűlt összeg felhasználásával azoknak az anyakönyveknek
a megvásárlását kísérlik meg, amelyek elsőpéldányban és
másodpéldányban sem kutathatóak, még mikrofilmen sem, és példányaiknak
lelőhelye nem ismert. A megszerzett tételek digitálisan elérhetőek
lesznek a széles közönség számára.

Amennyiben támogatná a gyűjtést, itt érhető el az adományozó oldal,
valamint a gyűjtés részletei:
https://gogetfunding.com/saving-the-parish-registers-for-hungarian-family-research-community/?fbclid=IwAR1ra1iVugqEzqW-qfE5snpCCXVbBSz_QWQn4MKTEXl8WceCliIXL5ntzJ8

1) A sátoraljaújhelyi hitközség Chevra Kadisha pinkásza az 1942-1946
közötti időszakból. Tartalmazza a Holokausztban elhunyt személyek
neveit. (330. tétel)
Chevra Kadisha Pinkas - Community of Ujhel (Hungary) - 1942-1946 -
Names of People who Perished in the Holocaust
https://www.kedem-auctions.com/en/content/chevra-kadisha-pinkas-community-ujhel-hungary-1942-1946-names-people-who-perished-holocaust

2) A miskolci hitközség Chevra Kadisha nyilvántartása az 1934-1942
közötti időszakból. (331. tétel)
Chevra Kadisha Register - Mishkoltz (Hungary), 1934-1942
https://www.kedem-auctions.com/en/content/chevra-kadisha-register-mishkoltz-hungary-1934-1942

3) A miskolci hitközség és a környező települések házassági anyakönyve
az 1851-1881 közötti időszakból. (332. tétel)
Marriage Register of Jews from Mishkoltz (Hungary) and the
Surroundings - 1851-1881
https://www.kedem-auctions.com/en/content/marriage-register-jews-mishkoltz-hungary-and-surroundings-1851-1881-record-wedding-r

4) A putnoki hitközség születési anyakönyve és körülmetélési
nyilvántartása az 1858-1884 közötti időszakból. (333. tétel)
Register of Births and Circumcisions - Putnok, 1858-1884
https://www.kedem-auctions.com/en/content/register-births-and-circumcisions-putnok-1858-1884-birth-records-family-members-rabbi-yaakov

5) Az ónodi hitközség születési anyakönyve és körülmetélési
nyilvántartása az 1886-1913 közötti időszakból. (334. tétel)
Register of Births and Circumcisions - Ónod (Hungary), 1886-1913
https://www.kedem-auctions.com/en/content/register-births-and-circumcisions-%C3%B3nod-hungary-1886-1913-signature-r-meir-schick-rabbi-%C3%B3nod

6) A debreceni hitközség Chevra Kadisha főkönyvei 1896-ból és az
1946-1948 közötti időszakból. (335. tétel)
Ledger of the Debrecen Chevra Kadisha (Hungary) - Over 1000 Entries -
1896, 1946-1948
https://www.kedem-auctions.com/en/content/ledger-debrecen-chevra-kadisha-hungary-over-1000-entries-1896-1946-1948

7) A hajdúböszörményi hitközség két kötetnyi bevételi és kiadási
főkönyve az 1910-1943 közötti időszakból. (336. tétel)
Two Ledgers - Income and Expenditures of the Bussermin Community
(Hungary) - Bussermin, 1910-1943
https://il.bidspirit.com/ui/lotPage/source/search/auction/14441/lot/159915/Two-Ledgers-Income-and?lang=en"