[Csaladtortenet 2] További fura eset

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2021. Dec. 10., P, 12:58:16 CET

Most a lányukról van szó.

Dinnyés Sándor Miklós és Zlinszky Laura Mária Antónia több gyereket is a
világra hozott. Laura a házasság kedvéért áttért a református vallásra,
gyermekeik nemtől függetlenül reformátusok. Kezdve Mihálytól (1847)
talán tíz gyerekük volt Máriáig; Alsódabastól Vadkertig. (Máriát egy lap
a mheritage szerveren Lux Mihálynénak nevezi.) Néhány anyakönyvet
kiragadok, mert szerintem ellentmondást tartalmaznak.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSJZ-VJ4?cc=1743180&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AX8MB-532
  Dinnyés Alexander és Zlinszky Laura gyermeke Laura Carolina Mária
1857 november 15 római katolikus (keresztapa Aloysius Zlinszky). Hogy
elírás-e, nem tudom, de Laura legidősebb testvére Alexius.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSJC-Z74?cc=1743180
Kiskunhalason Dinnyés Alexander és Dinszky Laura gyermeke Heléna
Izabella 1863 augusztus 19 római katolikus.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:939K-YMYQ-1 1869 szeptember
2-án Vadkerten ikreik születtek (István és János, haláluk időpontját nem
tudom kiolvasni) reformátusok.

Vajon azonosak-e ezek a házasok egymással: Dinnyés Sándor és Dinnyés
Alexander? Elírták-e az anyakönyvben Zlinszky Laura nevét Dinszky
Laurává?    Üdvözlettel–kíváncsisággal  János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Brachtl, Békési, Mojsisovics, Ungvári, Márki-Zay, Kása