[Csaladtortenet 2] Flossenbürg

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2021. Dec. 13., H, 23:57:55 CET

Kedves Kutatótársak!
Döbbenten bukkantam rá férjem nagybátyjának a kartonjára az Arolsen
Archívumban:
https://collections.arolsen-archives.org/en/archive/10827367/?p=1&s=blankenhorn%20ern%C3%B6&doc_id=10827368
Úgy tudtuk, hogy 1945-ben a nyilasok elfogták és meggyilkolták Budapesten,
de a halotti anyakönyvét nem találtam meg. Valószínűleg senki sem kérte a
holttá nyilvánítását.
A döbbenetem annak szól, hogy egy régi római katolikus családból
származott, mégis koncentrációs táborban végezte. Igaz, antifasiszta
ellenálló volt...
De most már meg tudom mondani a lányának, hogy az apja pontosan hol és
mikor halt meg, és hogy Sachsenhausenből szállították át Flossenbürgbe.

A kérdésem az, hogy van-e értelme ennyi idő után kérni a holttá
nyilvánítását? És hogy ki teheti ezt meg?

Üdv,
Anna