[Csaladtortenet 2] ajnácskői izraelita anyakönyvek?

Jóna Sándor jona at jonafamily.eu
2021. Feb. 6., Szo, 13:48:25 CET

Kedves András!
No meg akik még nem ismerik.

Időnként előkerül, de mindig vannak akik még nem ismerik a Dvorzsák féle összeírást:
https://web.archive.org/web/20160327063819/http://www.radixhub.com/radixhub/gazetteers/1877
Kiválasztod a vármegyét, jelen esetben Gömör.
Ha bejött a táblázat, megnézed legfelül az első sorban, melyik oszlopba írták a keresett felekezetet.
Nálad a zsidó, azaz Jewish a végéről a 4. oszlop.
CTRL és F billentyők együttes lenyomásával előjön a kereső.
(Nálam a képernyő alján. Enélkül is meg lehet találni, de így gyorsabb.)
Nem kell feltétlenül végigírni, pl. már "ajn"-ra is kidobja a találatot: Ajnácskő (alternatív név:Hajnácskő).
A megfelelő oszlopban ott a válasz a kérdésedre: Rimaszécs.

Ez az összeírás 1877-es, de az egyházi időszakra (1895-ig) jól használható.

Talán Neked túl részletesen írtam le, de gondoltam másokra is. ;)

Üdv, Jóna Sanyi