[Csaladtortenet 2] Ferencnek a kicsodája Bertalan?

Bándy Márta marti at info13.hu
2021. Feb. 13., Szo, 16:26:37 CET

Kedves József!

A laikus testvér a rendnek szerzetesi hármas fogadalmat (szegénység,
engedelmesség, nőtlenség) tett tagja, de nem szentelték pappá, mivel nem
végzett teológiát. Papi feladatokat így nem láthatnak el (misézés, gyóntatás
stb.) Általában sekrestyés, kántor, szakács, stb. munkakörben
dolgoztak/dolgoznak a kolostorban. Ld: Gárdonyi: Isten rabjai.
A harmadrend valóban családosokból áll, akik a rend értékei t vallják, de ők
nem kolostorban, hanem a családjukkal élnek.

Üdv
BMárti